The Effect of Social Media on Company Marketing in Batam City

Authors

  • Sephia Ramadilla Universitas Terbuka

DOI:

https://doi.org/10.33830/tjeb.v3i1.4217

Keywords:

Corporate Marketing, social media, Marketing Strategy

Abstract

This study aims to determine the influence of marketing that occurs on social media. And to find out the differences in marketing a product using offline and online systems. This study uses qualitative research methods, in-depth interviews, and observations of the influence of marketing and social media use. The subjects in this study are the public, this study concludes that producers need to utilize social media optimally and consistently in updating the information every day to develop and improve products or services on the market

References

Andriyansah, & Rulinawaty. (2022). Performance of Local Government Regulations During the Pandemic to Improve City Image Branding in South Sulawesi. Media Ekonomi Dan Manajemen, 28(1).

Andriyansah (2014), Saatnya Pintar Menulis Artikel, Bandung: PT. Sarana Tutorial Nurani Sejahtera (Satunusa)

Andriyansah (2019) Transformasi Pemasaran di Era Society 5.0, Orasi Ilmiah pada Wisuda Periode I Wilayah 3Tangerang Selatan: Universitas Terbuka

Fatimah, F. (2020). Pengambilan Keputusan Multi Hesitant N-Soft Sets. Jurnal RESTI (Rekayasa Sistem Dan Teknologi Informasi), 4(6), 1110-1116.

Febriyani, F. (2017). Pengaruh Strategi Pemasaran Dan Pengembangan Produk Terhadap Minat Beli. Jurnal Ekonologi Ilmu Manajemen, 4(2), 243-247.

Rudyanto, R. (2018). Pengaruh Pemasaran jejaring media sosial dan keterkaitan konsumen terhadap niat beli konsumen. Jurnal Manajemen dan Pemasaran Jasa, 11(2), 177-200.

Siagian, A. O., Martiwi, R., & Indra, N. (2020). Kemajuan pemasaran produk dalam memanfaatkan media sosial di era digital. Jurnal Pemasaran Kompetitif, 3(3), 44-51.

Sukmayadi. (2019). Kebijakan Penetapan Harga Pada Pt. Atrindo Asia Global Bandung. Coopetition: Jurnal Ilmiah Manajemen Vol. X, No. 2, 103-110.

Sufian, S. (2017). Technology And Consumer Relationship Management: A Study of Indonesian Travel Agencies.

Syastra, M.T & Steffi, A. (2016), Analisis social media sebagai Media Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing Usaha Kecil Menengah di Kota Batam. Seminar Nasional Universitas Pasir Pengaraian, 125-129.

Syastra, M. T., & Adam, S. (2017). Penggunaan Media Sosial dengan Pendekatan Model AIDA bagi Usaha Kecil dan Menengah. Jurnal Sistem Informasi Bisnis, 7(2), 114.

Usman, H., & Kuwat, R. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Promosi dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian pada Toko Online Lazada di Cikarang Selatan. Jurnal Ilmiah Manajemen Pemasaran, 1-14.

Puspitarini, Dinda Sekar, and Reni Nuraeni, (2019). "Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi." Jurnal Common 3.1 : 71-80.

Pasaribu, H. A. R. (2022). Pengaruh Pemasaran Melalui Media Sosial Terhadap Niat Berbelanja pada Aplikasi Shopee. Journal of Indonesia Marketing Association (IMA), 1(1).

Priangani, A. (2013). Memperkuat manajemen pemasaran dalam konteks persaingan global. Jurnal kebangsaan, 2(4), 1-9.

Purwidiantoro, M. H., SW, D. F. K., & Hadi, W. (2016). Pengaruh penggunaan media sosial terhadap pengembangan usaha kecil menengah (UKM). Eka Cida, 1(1).

Widodo, S., & Hasanah, E. N. (2020). Pengaruh Kualitas Produk dan Strategi Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Perangkat Parkir Pada PT Tri Wahana Solusindo. Jurnal Ilmiah Feasible (JIF), 2(2), 126-139.

Wijaya, R., & Farida, N. (2018). Determinants of repurchase intentions at online stores in Indonesia. International Journal of E-Business Research (IJEBR), 14(3), 95-111.

Downloads

Published

2022-04-19 — Updated on 2022-12-15

Versions

How to Cite

Ramadilla, S. (2022). The Effect of Social Media on Company Marketing in Batam City. Terbuka Journal of Economics and Business, 3(1), 32–39. https://doi.org/10.33830/tjeb.v3i1.4217 (Original work published April 19, 2022)

Issue

Section

Articles

Categories